Varno delo pri premeščanju in dvigovanju bremen

Varno delo pri premeščanju in dvigovanju bremen

17.06.2018

Ročno premeščanje bremen sodi med najpogostejša tveganja za varstvo pri delu in zdravje delavcev.

Kot delodajalec se morate zavedati, da bolečine v hrbtu ne pomenijo veliko težavo samo za delavca, ampak tudi za vas. Zagotoviti in poskrbeti morate za izvajanje varnega dela na delovnem mestu tako, da s sprejetjem preventivnih ukrepov, delavca zavarujete pred škodljivimi vplivi slabe ergonomske ureditve in neustreznega izvajanja delovnih nalog.

Glede ročnega premeščanja bremen in ergonomskega načina dela morate upoštevati naslednje predpise:

Ročno premeščanje bremen je eden glavnih vzrokov za okvare hrbtenice. Kar petina bolniškega staleža v Republiki Sloveniji je povezanih s težavami v hrbtenici. V izogib zdravstvenim težavam vaših delavcev in z namenom, da bi kar se da najbolje zagotovili varno in zdravo delo svojih zaposlenih, si v nadaljevanju preberite pravila oz. tehnike pravilnega dvigovanja in premeščanja bremen.

Varno delo pri premeščanju in dvigovanju bremen


12 PRAVIL VARNEGA DELA PRI DVIGOVANJU IN PREMEŠČANJU BREMEN


1. POMISLITE! NAČRTUJTE! POSKRBITE ZA VARNOST!

Ali je mogoče uporabiti pripomočke? Kam boste predmet postavili? Boste potrebovali pomoč? Odstranite vse potencialne ovire in ostanke embalaže. Za dolgotrajnejše prenašanje bremena načrtujte počitek na pol poti in kraj, kamor boste predmet lahko začasno odložili.


2. BREME NOSITE BLIZU PASU!

Med dvigovanjem bremena imejte najtežji del tik ob telesu.


3. ZAVZEMITE STABILEN POLOŽAJ!

Noge imejte nekoliko narazen, ena pa naj bo rahlo pomaknjena naprej, tik ob breme, saj boste tako lažje obdržali ravnotežje. Ne nosite tesnih oblek in neprimerne obutve.


4. POSKRBITE ZA DOBER PRIJEM!

Kadar je mogoče, objemite predmet in ga pritisnite čim bližje k sebi.


5. PAZITE NA DRŽO!

Ob začetku dviga je najbolje, da popolnoma počepnete ali pa, da hrbet, boke in kolena rahlo ukrivite, namesto, da bi hrbet ukrivili v celoti.


6. NE UPOGIBAJTE HRBTA!

Med dvigovanjem bremena, naj bo hrbet ves čas v začetnem – vzravnanem položaju .


7. IZOGIBAJTE SE OBRAČANJU HRBTA ALI NAGIBANJU VSTRAN!

Ramena naj bodo v vodoravnem položaju in obrnjena v isto smer kot boki. Obračajte se s premikanjem nog, ne z rotacijo hrbta!


8. MED PRENAŠANJEM DRŽITE GLAVO POKONCI!

Ko stojite z bremenom v rokah, glejte predse in ne navzdol!


9. PREMIKAJTE SE ENAKOMERNO!

Bremena nikoli ne premikajte sunkovito oz. ga ne suvajte, saj boste tako težje obdržali ravnotežje in povečali možnost poškodb.


10. NE DVIGUJTE IN NE PRESTAVLJAJTE PREZAHTEVNIH BREMEN!

Razlikujte med tem, koliko lahko dvignete in koliko lahko varno dvignete.


11. NAJPREJ ODLOŽITE, NATO NAMESTITE!

Kadar mora biti nošeno breme natančno nameščeno, ga vedno najprej odložite in šele potem postavite v pravilni položaj.


12. BREME POTISKAJTE, NE VLEČITE!

V primeru uporabe vozičkov oz. pomagal za premeščanje bremena, breme vedno potiskajte pred seboj. Vlečenje ni dovoljeno!

KONTAKT

Usposabljanje zaposlenih iz varstva pri delu je obvezno za vsakega delodajalca. Kot strokovna služba izvedemo celostno usposabljanje zaposlenih, ki se na koncu preveri s pisanjem testa!
Pokličite nas na telefon 04/233-10-40 oz. 040/520-594 ali pa nas kontaktirajte preko spletnega obrazca!

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.